Makarna Şişmanlatmaz
  Makarna & Besinlenme Piramidi
  Sağlıklı Beslenme
  Makarnanın Öyküsü
  Buğdayın Öyküsü

Beslenme Piramidi


Beslenme piramidi 5 ana besin grubunu, besin seçeneklerini ve gerekli tüketme oranlarını gösterir. Piramit, en altta yer alan ve sıklıkla tüketilmesi gereken karbonhidratlarla başlar daha az tüketilmesi gereken gıdalara doğru uzanır. Şimdi sırayla bu beş besin grubunu kısaca açıklamaya çalışalım;

Karbonhidratlar
Alt grupta yer alan ve sıklıkla tüketilmesi gereken gıdalar karbonhidrat içerenlerdir. Karbonhidratlar, pirinç, bulgur, makarna gibi tahıl ürünlerini barındırır ve düzenli olarak tüketilmesi gerekir.
 

Mineraller
Mineraller sebze ve meyvelerde bulunur. Sebzelerin meyvelere oranla biraz daha fazla tüketilmesi önerilmektedir. Bu gıda grubunun az tüketilmesi kişinin hastalıklara karşı direncini azaltır.
 

Proteinler
Protein içeren gıdalar oldukça fazladır. Bunlar; kırmızı et, balık, tavuk, kuru baklagiller ve yağlı tohumlardır. Ayrıca, süt, yoğurt, peynir gibi gıdalar da yine bu grupta yer almaktadır.
 

Yağ - Şeker
Yağ ve şeker az tüketilmesi gereken besinlerdendir. Sıvı ve katı yağlar, şeker ve tatlılar bu grupta yer almaktadır.



    Kalite Politikası
  Ürün Çeşitleri | Makarna Mutfağı | Makarna & Sağlık | Markalar | Kurumsal | Nuh’un Gemisi | Basın & Multimedya | İletişim | Export | Makarnanın Püf Noktaları | Bayi Formu | Site Haritası
Nuh'un Gemisi
[ Hızlı Erişim ]  Son Güncelleme: 04 Nisan 2013
Bu site içinde yeralan bütün görsel ve metinsel dokümanlar
Nuh’un Ankara Makarnası’na aittir. Her hakkı saklıdır 2009 - 2014 ©
Bilgi Toplumu Hizmetleri | Gizlilik | Kullanım Şartları | Site Haritası | Nuh Group
Facebook Facebook Twitter Instagram
İş’e yarayan web siteleri
Kalite Politikası Türkiye Makarna Sanayicileri Derneği