Nuh'un Ankara Makarna & Sağlık

Sağlıklı Beslenen Ailelerin Tercihi

Makarna sadece buğday irmiği ve sudan üretilen doğal bir karbonhidrat deposudur. Bir temel besin maddesi olarak makarna, ekmeğin sadece yarısı kadar kalori içerir,şişmanlatmaz.

Beslenme Piramidi


Yorumunuzu Bize İletebilirsiniz



Beslenme piramidi 5 ana besin grubunu, besin seçeneklerini ve gerekli tüketme oranlarını gösterir. Piramit, en altta yer alan ve sıklıkla tüketilmesi gereken karbonhidratlarla başlar daha az tüketilmesi gereken gıdalara doğru uzanır. Şimdi sırayla bu beş besin grubunu kısaca açıklamaya çalışalım; 

Karbonhidratlar
Alt grupta yer alan ve sıklıkla tüketilmesi gereken gıdalar karbonhidrat içerenlerdir. Karbonhidratlar, pirinç, bulgur, makarna gibi tahıl ürünlerini barındırır ve düzenli olarak tüketilmesi gerekir.

Mineraller
Mineraller sebze ve meyvelerde bulunur. Sebzelerin meyvelere oranla biraz daha fazla tüketilmesi önerilmektedir. Bu gıda grubunun az tüketilmesi kişinin hastalıklara karşı direncini azaltır.
 

Proteinler
Protein içeren gıdalar oldukça fazladır. Bunlar; kırmızı et, balık, tavuk, kuru baklagiller ve yağlı tohumlardır. Ayrıca, süt, yoğurt, peynir gibi gıdalar da yine bu grupta yer almaktadır.
 

Yağ - Şeker
Yağ ve şeker az tüketilmesi gereken besinlerdendir. Sıvı ve katı yağlar, şeker ve tatlılar bu grupta yer almaktadır.