Nuh'un Ankara Makarna & Sağlık

Sağlıklı Beslenen Ailelerin Tercihi

Makarna sadece buğday irmiği ve sudan üretilen doğal bir karbonhidrat deposudur. Bir temel besin maddesi olarak makarna, ekmeğin sadece yarısı kadar kalori içerir,şişmanlatmaz.

Sağlıklı Beslenme


Yorumunuzu Bize İletebilirsiniz



Hangi Vitamin Hangi Gıdada Bulunur? 
A Vitamini
Karaciğer, Yağsız et, Tereyağı, Yumurta, Yeşil ve Sarı sebzelerde bulunur. 

B Vitamini
Tahıllar, Yağsız et, beyin, karaciğer, yerfıstığı, tavuk, ceviz, makarna, yumurta, kepek ekmeği ve yağlı tohumlarda bulunur. 

B-1 Vitamini
Pirinç, mısır, darı, mantar, yulaf ve kepek ekmeği, makarnada bulunur.

B-2 Vitamini
Süt, peynir, yoğurt ve koyu yeşil yapraklı sebzelerde bulunur. 

B-5 Vitamini
Kümes hayvanları, sığır ve koyun eti, karaciğer, yumurta ve sütte bulunur.

B-12 Vitamini
Karaciğer, et ve yumurtada bulunur.

C Vitamini
Portakal, mandalina, greyfurt, limon (turunçgillerde), havuç, çilek, kavun, taze kırmızı ve yeşil biber, beyaz ve kırmızı lahana, maydanoz, kuşburnu ve yeşil sebzelerde bulunur. 

D Vitamini
Balıkyağı, süt ve tereyağında bulunur. 

E Vitamini
Makarna, pirinç, mısır, darı, çavdar, marul, soya, yer fıstığı, kabak çekirdeği, badem, susam, ceviz, zeytinyağı, ayçiçek yağı, mısırözü yağı, pamukyağı ve yeşil sebzelerde bulunur. 

K Vitamini
Et, karaciğer, domates, kabak, karnabahar, ıspanak ve diğer yeşil sebzelerde bulunur.


Vücuda Gerekli Madenler Hangileridir?

Kalsiyum ve Fosfor
Peynir, yumurta sarısı, yağsız et, yoğurt, lahana, limon, maydanoz, badem, tahin ve susamda bulunur. Yiyeceklerin vücuda yararlı olabilmesi için kalsiyum ve fosforun birlikte alınması gerekir. Aksi halde faydası olmaz. 

Potasyum
Et, balık, muz, greyfurt, portakal ve patateste bulunur.

İyot
Deniz balıkları, deniz bitkileri, deniz tuzu ve balıkyağı ve cevizde bulunur. 

Demir ve Bakır
Karaciğer, beyin, yumurta et ve balıkta vardır. 

Magnezyum
Kuru fasulye, soya ve yeşil sebzelerde bulunur.