NUH’UN ANKARA MAKARNASI, 1951 yılında Eskiyapan ve Yurtbilir ailelerinin işbirliği ile, Nuh Eskiyapan, Ahmet Eskiyapan ve Kemal Yurtbilir tarafından kurulmuştur.
İki ailenin ortak girişimiyle, küçük bir atölyede başlayan makarna üretimi faaliyeti, 1956 yılında İskitler’de kurulan ve açılışına dönemin en önemli siyaset adamlarının katıldığı, zamanının en modern üretim tesisinde uzunca yıllar sürdürülmüştür. Yıllar içinde artan talepler ve yeni ihtiyaçlarla İskitler’deki tesisler yetersiz kalmaya başlamış ve Ankara 1. OSB’de arazi alınarak, bugün faaliyetlerimizi sürdürdüğümüz üretim tesisimizin inşasına başlanmıştır.
Firmamız 1996 yılından bu yana, 64000 metrakare kapalı olmak üzere 36.0000 metrekare açık alanıyla birlikte toplam 100.000 metrekarede kurulu mevcut tesisimizde makarnalık irmik, helvalık irmik ve makarna üretim faaliyetlerini sürdürmektedir. Mevcut tesislerde yapılan yatırımlarla ayda 21.000 ton makarnalık irmik ve 18.000 ton makarna üretim kapasitesine ulaşılmıştır. Halen Klasik, Vitaminli, Sebzeli, Kepekli, Tam Buğday ve Veronelli markaları ile üretim de devam etmektedir.
Firmamız, Türkiye pazarının yanı sıra Japonya, Almanya, Çin, Güney Kore, Tayland, Hollanda, Fransa, İngiltere ve Türki Cumhuriyetlerin de aralarında olduğu 70 ülkeye ihracat gerçekleştirmektedir. Özellikle kalite algısının yüksek olduğu pazarlarda ürünlerimiz tercih edilmektedir. Müşterilerimizden aldığımız olumlu geri dönüşler ve sürekli artan talepler de bizim için önemli bir motivasyon kaynağı olmakla birlikte, ülkemizin marka değerini yükselttiğimize dair inancımız artmaktadır. İhracat müşterilerimizle kurduğumuz uzun yıllara dayanan ilişkilerin de müşteri odaklılığımızın en önemli göstergesi olduğunu düşünmekteyiz.
Türkiye’de farklı zamanlarda çeşitli bağımsız kuruluşlarca yapılan araştırmalarda, makarna sektöründe marka bilinirliği ve sadakati en yüksek marka Nuh’un Ankara seçilmektedir. Müşterilerimizin bize olan sadakatinin yarattığı sorumluluk ve motivasyonla üretim faaliyetlerimizde müşteri odaklılığı hedef alıyor ve tüm faaliyetlerimizde müşterilerden gelen talep ve önerilere öncelik veriyoruz.